RAMOWY ROZKŁAD DNIA
w Przedszkolu Miejskim w Mieroszowie
Godziny | Działania, zajęcia, treści wychowawczo – dydaktyczne oferowane dzieciom |
8.00-13.00
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego. |
|
5.30-8.00
|
Rozpoczęcie dnia w przedszkolu.
Schodzenie się dzieci. Zabawy tematyczne, dowolne zgodne z zainteresowaniami dzieci, zabawy indywidualne i w grupach. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym. |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO.
|
|
8.00-8.30
|
Zabawy dowolne, tematyczne, dydaktyczne, praca w zespołach i praca indywidualna z dziećmi. Przygotowanie do śniadania- porządkowanie zabawek. Ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa |
8.30-9.00
|
Zabiegi higieniczne, kształtowanie prawidłowych nawyków higieniczno- sanitarnych, czynności samoobsługowe w WC i łazience.
ŚNIADANIE Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, nakrywania do stołu. Zabiegi higieniczne po śniadaniu. |
9.00-9.45
|
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające, ruchowe, plastyczne… |
9.45-11.00
|
Zabawy na świeżym powietrzu, spacery , wycieczki, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze. (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).
Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego. Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Gry i zabawy ruchowe w sali. |
11.00-11.30
|
Przygotowanie do II śniadania, zabiegi higieniczne w łazience. Pełnienie dyżurów – nauka nakrywania do stołu.
Lunch ( zupa , zdrowa przekąska) Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Kulturalne zachowanie się przy stole. Kształtowanie zachowań prozdrowotnych Zabiegi higieniczne w łazience. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk. |
11.30-13.00
|
Zabiegi higieniczne w łazience. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk. Przygotowanie do odpoczynku lub relaksacji – dzieci starsze – kwadrans na bajkę- czytana przez nauczyciela, na zmianę z muzyką relaksacyjną z płyty – ciche zabawy, słuchanie głośnego czytania, zabawy inspirowane przez dzieci. zabawy tematyczne, zabawy dowolne. Działalność z inicjatywy dzieci lub nauczyciela w sali lub na powietrzu
Odpoczynek dzieci młodszych, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej. |
ZAKOŃCZENIE REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
|
|
13.00-13.30
|
Grupy młodsze: odpoczynek.
Grupy starsze: Organizacja imprez i uroczystości przedszkolnych, zawody sportowe, zajęcia dodatkowe i specjalistyczne. Zajęcia kompensacyjno wspomagające. Diagnoza i obserwacje pedagogiczne. Wspomaganie rozwoju dziecka, rozwijanie i stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka, indywidualnie lub w małych zespołach. Kontynuacja działalności edukacyjnej: |
13.30-14.30
|
Zabawa ruchowa. Zabiegi higieniczne przed obiadem.
OBIAD (II danie) Praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem. Zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw i surówek. Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne po obiedzie. |
14.30-16.00 | Zabawy na świeżym powietrzu. Własna aktywność dzieci, zabawy swobodne w sali. Zabawy, zajęcia podejmowane z inicjatywy dzieci, praca w kącikach zainteresowań, zabawy integracyjne, gry i zabawy tematyczne, dydaktyczne, konstrukcyjne, plastyczne. Zajęcia dodatkowe i specjalistyczne. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Zakończenie dnia w przedszkolu. |