Logo Przedszkola Górny element

AKTUALNOŚCI

Najnowszy film:

zobacz wszystkie filmy»


Naszą stronę odwiedzono: 140762 razy

Materiały dla „Poziomek” – tydzień 01.06-05.06

Opublikowano: 31 maja 2020

Temat tygodnia: „Niby tacy sami, a jednak inni”

(01.06.-05.06.2020 r.)

gr. II „Poziomki”

Kochane Poziomki ten tydzień zaczynamy wyjątkowym dniem …. Dniem Dziecka To Wasze święto!! Poproście Rodziców, aby przeczytali Wam życzenia od nas:

Materiały dla „Poziomek” – tydzień 01.06-05.06

I. Kochane Poziomki, posłuchajcie teraz opowiadania. Poproście rodziców, aby pokazali Wam ilustracje w książce (załącznik „Książka”). Porozmawiajcie z rodzicami na temat opowiadania.

A. Widzawska „Inny”

Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.

To piesek? – zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.

Tak, mój dog – odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce.

Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku,

ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać.

Nie baw się z nim – szepnęła jej na ucho Kasia. – On jest z innego kraju.

Jest miły – powiedziała Ada. – I ładnie rysuje.

Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich słów.

To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć?

Fuś… fuś… fuśtajka – próbował wymówić Anuj.

Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się w Indiach, a jego imię znaczy „młodszy brat”.

Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz, to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała.

Zbliżały się Dzień Babci i Dzień Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie chciało występować razem z nowym kolegą.

Ja nie będę z nim tańczyć – naburmuszyła się Ola.

Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju – stwierdził Jaś.

A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.

Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! – odezwała się Ada.

Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie, i opowiedziała im bajkę o króliczku Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo.

Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie.

Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.

On jest moim młodszym bratem – powiedziała. – I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku!

Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami. Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?

Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?

Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?

Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?

Czy wszyscy muszą być tacy sami?

II. Karty pracy wyd. MAC

Poziomki, skorzystajcie z kart pracy zamieszczonych na stronie www.mac.pl:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf

strona 52-53

III. „Brzydkie kaczątko” – rozmowa na temat tolerancji, słuchanie baśni H. Ch. Andersena.

Poziomki, porozmawiajcie z rodzicami na temat tolerancji. Czy wiecie, co oznacza słowo tolerancja? Tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów.

Powtórzcie słowo „tolerancja” – podzielcie je na sylaby.

A teraz posłuchajcie baśni H. Ch. Andersena „Brzydkie kaczątko”.

Można skorzystać z wersji elektronicznej: https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/brzydkie-kaczatko.html

Porozmawiajcie z Rodzicami o przygodach kaczątka. Zastanówcie się, jak czuło się ono na podwórku, a jak nad stawem, gdy zobaczyło swoje odbicie w wodzie.

IV. Ćwiczenia usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Poziomki pobawcie się z rodzicami. Do tej zabawy będziecie potrzebować lusterko. Rodzic demonstruje ćwiczenie, powtarzając je kilkakrotnie, a dziecko je naśladuje.

Język wyruszył w podróż dookoła świata (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dzieci unoszą język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dzieci wysuwają wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dzieci dotykają językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dzieci przesuwają język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dzieci przesuwają język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dzieci chowają język za dolne zęby).

V. „Takie same czy różne?” – zabawa dydaktyczna

Poziomki, przyjrzyjcie się bocianom. Powiedzcie czy są takie same? Czym się różnią?

Materiały dla „Poziomek” – tydzień 01.06-05.06 Materiały dla „Poziomek” – tydzień 01.06-05.06

VI. „Jacy jesteśmy?” – ćwiczenia słownikowe

Kochane Poziomki, opowiedzcie coś o sobie: przedstawcie się z imienia i nazwiska, powiedzcie, co Was cieszy, co lubicie robić.

VII. „Zwinny jak kot” – ćwiczenia językowe.

Poziomki, posłuchajcie: Tak jak ludzie mają swoje cechy, tak również zwierzęta mają swoje charakterystyczne cechy. Popatrzcie na zdjęcia zwierząt, nazwijcie je i zastanówcie się wspólnie z Rodzicami, z jakiej cechy znane jest dane zwierzę.

Materiały dla „Poziomek” – tydzień 01.06-05.06Zwinny jak kot

Materiały dla „Poziomek” – tydzień 01.06-05.06mały jak mrówka

Materiały dla „Poziomek” – tydzień 01.06-05.06mądry jak sowa

 Posłuchajcie przykłady porównań: zwinny jak kot, mądra jak sowa, mały jak mrówka, pracowity jak pszczoła, łagodny jak owieczka, powolny jak żółw, szybki jak gepard, uparty jak osioł, śpiący jak niedźwiedź.

VIII. „Ja jako zwierzę”- praca plastyczna

Poziomki przygotujcie farby, kubeczki, pędzle i kartkę.

Zastanówcie się i powiedzcie, cechy jakiego zwierzęcia w sobie odnajdujecie (w czym jesteście do niego podobne), a następnie namalujcie siebie jako to zwierzątko.

Materiały dla „Poziomek” – tydzień 01.06-05.06

IX. „Gdzie jest piłka? – zabawa matematyczna

Poziomki, spójrzcie na obrazek i odpowiedzcie na pytanie: Gdzie jest piłka? Pobawcie się w podobny sposób z Rodzicami.

Materiały dla „Poziomek” – tydzień 01.06-05.06

Wskazówka dla Rodziców: Rodzic stara się położyć przedmiot w takim miejscu, żeby dziecko używało zwrotów określają­cych położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).

X. „Robię to co Ty” – zabawy ruchowe

Poziomki, zaproście do zabawy Rodziców i naśladujcie ich ruchy:

stoimy wyprostowani,

wyciągamy obie ręce do sufitu,

wyciągamy obie ręce w bok,

wyciągamy obie ręce przed siebie,

dotykamy stóp czubkami palców dłoni,

dotykamy lewą dłonią uniesionego prawego kolana,

dotykamy prawą dłonią uniesionego lewego kolana,

z zamkniętymi oczami dotykamy czubka nosa palcem wskazującym

podskakujemy kilka razy obunóż.

Załączniki:

Plik Opis Wielkość pliku
Pdf Tydzień 10_wersja do druku 200 KB
Jpg hdrpl hdrpl
3 MB